Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Oktober 13, 2008

Kaya Bagaimana?

Ada saudara saya ingin kaya supaya dapat ada pintu pagar berbunga2 emas. Ada yg ingin kaya 'berdo'oh (sangat2 kaya).

Memanglah hidup tidak selesa jika kita miskin. Tapi apakah sebenarnya kaya atau miskin? Adakah kaya mesti rumah besar, kereta besar dan akibatnya hutang pun besar? Adakah miskin seperti payah nak makan, tidur tak lena, dsbnya? Jika kita pernah menghadapi masalah wang, kita akan pelajari utk elakkan ianya berulang.

Bg saya, saya doakan agar saya mempunyai pendapatan yg cukup utk berbelanja agar hidup selesa, dan ada simpanan utk masa depan. Tetapi jgn kita hanya kaya di dunia sahaja.

1 ulasan:

watch out!!!! berkata...

SAPE YANG XNK KAYA...
SEMUA ORANG NAK.........
RASA SAYA KITA SEMUA NI MEMANG DAH KAYA SEBENARNYA..
TINGGAL LAGI KITA MENYEDARINYA ATAU TIDAK..
BILA MISKIN, NAK KAYA.....
BILA KAYA..........
ADA LAGI YANG KITA MAHU....
MANUSIA MEMANG BEGITU...
HANYA AKAL YANG WARAS DAN HATI YANG MENGINGATI-NYA YANG TAHU AKAN JAWAPAN PADA KEHENDAK MANUSIA