Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Oktober 14, 2008

Masa dan Amanah

Kita banyak mendapat undangan jamuan makan dan juga majlis formal atau tidak formal. Bagi saya antaranya adalah menghadiri mesyuarat.

Saya suka mesyuarat yg mengambil masa yg pendek. Mesyuarat utk membuat keputusan.Tidak perlulah berbincang lama2. Bincanglah sebelum mesyuarat. Yakinkan mereka yg patut diyakinkan sebelum mesyuarat. Ini akan menjimatkan masa. Ini akan memudahkan kita menjalankan amanah kita secara cepat dan tepat.

Memang banyak ingin kita lakukan. Masa kita adalah terhad. Maka spt kata bos, 'fokus'. Jadi bos, saya minta banyak2 maaf tak dpt hadir majlis hari ini kerana fokus kpd agenda yg lebih penting.

Tiada ulasan: