Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, November 18, 2010

Jika Tak Sengaja

jika tak sengaja saya minta maaf. jika tak sengaja saya maafkan.

tapi jika sengaja, maaflah ya, saya tak maafkan. sebab sengaja nak cari pasal. sengaja nak menyusahkan orang lain. sengaja nak rosakkan orang lain kerana pentingkan diri shj. memang tak boleh dimaafkan jika agama digadaikan. maruah bangsa dijual. memang tak boleh dimaafkan, kerana inginkan harta, inginkan kuasa, agama ditolak ke tepi.

khutbah aidil adha yg disediakan oleh jakim amat jelas. tapi mereka yg berupaya memastikan ianya dilaksanakan hanya mengangguk2 semasa khutbah shj. di luar masjid selepas khutbah raya, khutbah hanya peringatan dlm masjid shj.

jika ada yg menghina junjungan kita, janganlah kita senyum aje. jika ada yg menghina agama kita, janganlah dipeluk saja orang yg berbuat demikian. jika dipeluk orang tersebut, bermakna kita menjual agama kita. hari jumaat adalah hari yg besar bagi umat islam. cuti pada hari jumaat bukannya bermakna kita tidak ingin kemajuan. cuti pada raya bukan bermakna kita dipaksa oleh pihak tertentu. 'balik kampung tanam jagung la'. jangan nak huru harakan negeri ambo.

Tiada ulasan: