Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, November 03, 2010

Kualiti Pelajar

bagaimana pelajar dinilai kualitinya? melalui ujian, tugasan, kuiz, peperiksaan dan pelbagai lagi.

tadi peperiksaan utk satu drpd kursus yg saya ajar pada sem ni. apabila saya membuka sampul surat bungkusan jawapan pertama, saya berasa kecewa. ramai pelajar tak faham arahan peperiksaan atau tak pandai membaca. inikah pelajar sebuah universiti. arahan ejlas: 'students are required to write the number of the question answered in the space provided on the left hand side'. tetapi ramai yg tak lakukan. kenapa? malas? tak tahu membaca?

kalau ikut peraturan, tiada no soalan yg dijawab dinyatakan di mukasurat depan, maka tak perlulah disemak jawapan tersebut. senang kerja saya.

Tiada ulasan: