Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, November 08, 2010

Peperiksaan SRB201 dan SPS233

esok peperiksaan utk kursus srb201 dan sps233. pagi tadi 3pelajar saya berjumpa utk sesi pemahaman akhir sebelum peperiksaan. setelah pukul 5.30ptg tadi, saya tidak lagi menjawab sebarang soalan berkaitan peperiksaan esok.

ada beberapa sebab. antaranya akan ada yg nak minta tips atau soalan bocor. jadi utk mengelak drpd tersilap cakap, baik saya diam shj. dan jika saya terangkan sekarang pun mungkin dah tepu otak pelajar saya utk terima maklumat di saat2 akhir. akan ada pula yg panik kerana baru faham. dan ianya akan menyebabkan mereka akan 'blank'pada esok hari.

seronok membaca kegirangan pelajar yg berjaya siapkan latihan dlm masa yg singkat. yg lagi penting, mesti 'balance'. memang selalunya ramai akan bersungut tak 'balance'. akaun seperti sukan, lebih kerap berlatih, lebih bersedia kita utk menghadapi masa pertandingn. semoga pelajar saya akan menggunakan ilmu saya secara halal utk esok dan hari2 seterusnya, utk kebaikan diri, masyarakat dan alam milik Allah. elakkan drpd ditangkap dan dicop sebagai penipu semasa peperiksaan.

Tiada ulasan: