Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, November 23, 2010

Perkhidmatan dan Senyuman

senyum itu sedekah. lebih mudah utk senyum drpd memasamkan muka. dgn senyuman boleh menjadikan diri lebih positif secara emosi. senyuman itu percuma, tetapi hasilnya boleh menambahkan rm kita.

semasa majlis makan malam kik uitm kawan2 di meja vip tak puas hati dgn cara layanan oleh pelayan. kalau nama dah pelayan, maka perlulah layan pelanggan. tapi, semasa sendukkan nasi pun macam tak ikhlas. nasi berterabur. senyuma pun tak ada.

hidangan lambat diletak. permintaan utk makanan tambahan lambat. kopi dan teh serta pemanis mulut tak dihidangkan. apabila dipanggil, mengelak atau buat2 tak nampak. macam tu janganlah jadi pelayan. baik dipanggil pemasam atau pemalas layan.

inilah berlaku apabila pelanggan tak dihargai. maka tiada sokongan utk diadakan majlis di hotel yg saya hadiri utk kik uitm ke 15 di klang baru2 ini.

Tiada ulasan: