Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, November 19, 2010

Solat Jumaat Di Masjid SSAAS 19112010

alhamdulillah, tadi saya sampai di mssaas utk solat jumaat sebelum azan. dan kelihatan dlm masjid masih lengang. mungkin sebab ramai masih bercuti, sambung drpd cuti raya korban.

alhamdulillah, saya dpt saf pertama. kalau kebiasaan, saya akan cuba dptkan saf pertama tetapi selalunya setelah jemaah bangun utk solat jumaat. kali ini masih ada lagi kekosongan sebelum azan jumaat. mungkin kecil bg kebanyakan orang, tetapi jikalah hasil berada disaf pertama dibayar 'cash', tentu ramai akan ebrebut nakkan saf pertama. selepas ini kena pula rajin2 ke masjid utk solat 5waktu sebagaimana yg telah dilakukan oleh adik bongsu saya.

setelah solat jumaat, saya menuju ke bahagian gerai2 jualan di bawah bahagian belakang masjid. tujuan saya utk membeli satu kitab yg saya telah 'intai2 dua kali sebelum ini secara fizikal. semalam saya lihat iklan kitab tersebut di internet. di gerai tersebut, hanya tinggal 2 kitab shj lagi. pakcik yg menjualnya bgtau, jika habis stok ni, kena tunggu tahun depan pula. setelah saya pegang dan belek2, saya pun membelinya. kitabnya adalah Syamil Al-Quran, The Miracle : 15 in 1. insyaallah, saya doakan agar doa pakcik yg menjualnya kpd saya 'semoga kitab ini memberi berkat' akan terhasil.

Tiada ulasan: