Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, November 01, 2010

Sahabat dan Persahabatan

saya berada di kuala tahan pada 30-31okt. saya ke sana krn urusan pejabat TNC jaringan industri dan masyarakat (jim). insyaallah, saya akan ke sana lagi.

rombongan uitm terdiri drpd sahabat2 saya. diantaranya seorang sahabat yg akan memulakan tugas menjaga orang no1 negara. saya galakkan beliau bertugas di putrajay kerana bukan semua orang dpt peluang menjaga orang no1 kita. dan saya bgtau beliau, insyaallah, selepas tugasan tersebut, saya terpaksa memanggil dia bermula dgn gelaran datuk.

dlm perjalanan ke kuala tahan saya berjumpa dua pegawai yg pernah dan sedang ditugaskan menjaga saya. drpd jauh mereka sudah tersenyum lebar melihat saya. seorang drpdnya terkilan kerana saya tidak dijaga olehnya walaupun pada perancangan asal, beliau bertugas menjaga saya. alhamdulillah, saya kerap bertugas dgn mereka yg tahu cara saya bekerja.

terima kasih pd yg sudi bersahabat dgn saya. pangkat bukanlah pemisha persahabatan. persahabatan berdasarkan kpd keikhlasan dan kejujuran. saya akan sentiasa mengelak berkawan dgn seorang yg pakar menikam drpd belakang.

Tiada ulasan: