Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, November 22, 2010

Tugas dan Amanah Tugas

semasa kik saya berbincang tentang kepentingan sumber yg mencukupi utk memastikan kuantiti diproses secara kualiti. sahabat2 yg hadir di kik bersetuju.

tadi saya jumpa seorang bos. beliau brcerita tentang staf sedang mempertikaikan integriti bosnya. bos tersebut kerap keluar dari fakulti. suka berjalan dan melawat2. jpersoalan adalah, 'apakah sebenarnya dilakukan bos kpd bos ni'. adakah saja berjalan2 utk dptkan claim?

dan ada aduan tentang bgmna ada bos atau ketua yg diberi amanah utk menjaga program akademik memilih dan membahagi2kan kerja berbayar tambahan kpd kroni shj. mereka yg layak atau lebih layak diketepikan. maka soal kualiti ditimbulkan kpd saya.

memanglah ramai yg nak berkawan dgn mereka yg boleh melimpahkan atau membesarkan periuk nasi seseorang. dan akan ada juga mereka yg tidak boleh memasak nasi kerana tiada ilmu yg berkaitan memasak akan sama ada mencuri nasi drpd periuk orang lain, atau mengalihkan beras yg sepatutnya ke periuk lain dan sebaliknya memasukkan ke dlm periuknya. yg lagi teruk, dirosakkan periuk atau beras atau nasi mereka yg berhak. jawablah di akhirat.

Tiada ulasan: