Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, November 23, 2010

SKT dan Tugas

kawan2 sibuk menyiapkan borang skt (sasaran kerja tahunan) utk 2010. saya masih belum mula. ramai mengharapkan keputusan cemerlang akan hasilkan anugerah cemerlang (ac) kpd staf yg cemerlang.

saya tidak layak dapat ac. itu ada yg berkata kpd penilai saya. saya tak buat kerja. itu kata orang yg sama. mungkin sebab saya tak tikam belakang sepertinya? mungkin sebab saya bekerja dgn mematuhi prinsip dan polisi? mungkin kerana saya kelihatan bekerja berbanding dia? Allah Maha Mengetahui.

siapa bos saya? ikut masa. ikut tempat. ada kala nc. ada kala tnc hea, tnc hep, tnc R&i, tnc jim, pnc inqka, pendaftar, dekan fsr, pengarah ined, dll. siapa yg sepatutnya menilai saya? seadilnya berdasarkan tugasan diberi kpd saya.

bagaimana dgn penemuan berkaitan pecah amanah? bagaimana dgn penemuan plagiarisma? adakah ini sepatutnya diambil kira? Hanya Allah Yang Maha Adil.

Tiada ulasan: