Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, September 17, 2009

Balik Kampung

Balik kampung, ho, ho,ho, balik kampung, hati girang. Sekarang saya berada di kampung, di rumah nenek saya. Di Pasir Puteh Kelantan. Saya sampai jam 6.30ptg tadi.

Pada asalnya, saya bercadang nak balik kampung melalui Kuantan, Dungun. Tetapi setelah keluar dari rumah, adik saya mencadangkan kami balik melalui Grik. maka kami tidak jadi bermalam di Dungun. Setelah Kami ambil masa 7 1/2jam untuk sampai ke rumah nenek. Itupun setelah singgah di Grik untuk solat zohor/asar secara jamak dan qasar. Di setengah tempat hujan turun dgn lebat. Dan setelah melepasi Bukit Bunga, perjalanan terganggu kerana terdapat kemalangan.

Alhamdulillah, perjalanan kami selamat. Kami mendengar bacaan al Quran hanpir sepanjang perjalanan. Dan perjalanan kami terasa begitu cepat sekali. Kepada yg akan balik ke kampung, berhati2 dan berbudi bahasa di jalanraya. Ingatlah kepada mereka tersayang yg menanti kepulangan kita.

Tiada ulasan: