Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, September 12, 2009

Poligami

Ini tiadakan kaitan dgn origami. Origami seni mereka pelbagai bentuk binatang dsbnya drpd kertas. Saya pernah belajar tentang origami dahulu. Satu seni masyarakat jepun. Satu cara untuk belajar berdisplin dan kekuatan mental.

Poligami dibincangkan dlm suratkhabar STAR hari ini 12.09.09. Hmmm, menarik juga. Tahun ni agak2 saya nak beraya kat rumah mertua mana ye? Ada baiknya poligami, ada kurang baiknya poligami. Bergantung kpd diri masing2. Ianya bukan hak tetapi keistimewaan kpd lelaki dan wanita. Bukannya kpd lelaki shj. Poligami yg baik banyak keuntungan kpd kedua2 pihak lelaki dan perempuan. Tetapi secara umumnya, lelaki kalau boleh nak berpoligami, perempuan tak nak berpoligami.

Saya bagaimana? Bahaya kalau beri pandangan peribadi kot. Nanti ada yg baling saya ke lantai. Kalau time aikido atau judo oklah. Time lain, saya cuba elakkan.

Tiada ulasan: