Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, September 16, 2009

Sakit

Semalam, sebelum majlis berbuka dgn peers, badan saya kurang selesa. Saya berpeluh, kepala sakit, tengkok terasa keras. Apakah tanda2 ni? Setelah sampai di rumah, saya memuntahkan kesemua makanan yang saya makan untuk berbuka. Kosong perut saya.

Dan saya pula kebetulan, berada seorang sahaja di rumah. Doktor2 berbuka di luar. Saya hanya mampu meminum segelas air soya untuk menggantikan kandungan air yg hilang. Seterusnya saya tidur. Untuk melupakan sakit di kepala. Alhamdulillah, apabila saya bangun untuk bersahur, sakit saya telahpun hilang. Dan saya dapat menunaikan solat isyak, terawih dan witir. Alhamdulillah, makanan dan minuman yang saya ambil untuk sahur tidak keluar semula.

Sakit adalah satu peringatan kpd kita hambaNya. Ada yg bagtau, sakit adalah untuk membersihkan diri drpd dosa. Tetapi kita perlu faham, sakit di dunia hanyalah sementara. Sakit adalah cubaan untuk kita.

1 ulasan:

cebad berkata...

tengkuk terasa keras???keras macamana tu?makanan xkeluar semula??hahahaha.-sara,a.mir,che su,uncle zurin,ayeen N nadira:D