Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, September 16, 2009

Berubah

Bulan ramadan adalah antara masa yg baik untuk kita berubah. Berubah kpd diri kita yg lebih baik. Berubah kpd lebih bersedia untuk kebaikan di akhirat.

Bukan mudah untuk berubah. Tetapi kita diberi akal. Dan kita diberi peluang untuk meningkatkan ilmu kita. Dan kita diberi pilihan untuk kita buat keputusan. Maka gunakanlah akal dan ilmu kita untuk memilih peluang dan membuat keputusan yg tepat. Tuahn tidak akan membantu kita kecuali jika kita memilih untuk berusaha untuk berubah. Jangan salahkan orang lain. Jangan marahkan orang lain. Kita yg mesti membuat keputusan dan seterusnya berusaha untuk berubah.

Saya andaikan diri saya sebagai suatu persinggahan dalam kehidupan kenalan saya. Maka apabila mereka sampai di persinggahan saya, saya akan cuba bekalkan ilmu untuk membolehkan mereka membuat keputusan untuk kebaikan dunia dan akhirat. Dan persinggahan bermaksud saya bukanlah tempat penamat. Jika telah ditakdirkan masa untuk berpisah, maka kita akan berpisah mengikut haluan masing2.

Tiada ulasan: