Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, September 16, 2009

Selamat Tinggal

Bukanlah satu ucapan yg mudah. Bukanlah satu ucapan yg biasanya akan diterima dgn gembira. Tapi, ada kalanya, walau pun kita tidak ingin mengucap selamat tinggal, masa dan takdir telah menentukan.

Mengucapkan selamat tinggal kpd ahli keluarga, sahabat atau kenalan bukanlah mudah. Selalunya, lebih lama kita kenali seseorang, lebih susah untuk kita ucapkan selamat tinggal. Perasaan kita akan memaksa kita untuk cuba mengelak kita daripada mengucapkan selamat tinggal kpd mereka yg kita kenali. Tetapi, ada kalanya, kita perlu mengikut akal kita. Keputusan perlu dibuat berdasarkan ilmu, bukannya emosi.

Saya kurang gemar mengucapkan selamat tinggal. Saya lebih suka menyatakan, insyaallah, kita akan bertemu lagi. Dan saya doakan agar mereka yg saya terpaksa ucapkan selamat tinggal, akan saya jumpa dalam keadaan kita bersama mendapat kebaikan di akhirat. Bersamalah kita berusaha ke arah kebaikan dunia dan akhirat.

Tiada ulasan: