Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, September 27, 2009

Seorang Yg Berjaya - 2

Antara tanda kejayaan seseorang adalah mempunyai anak cucu yg berjaya. Spt saya katakan, maksud berjaya berbeza diantara individu.

Seorang datuk saudara saya bg saya adalah seorang yg berjaya mendidik anak2nya. Beliau mempunyai 10 orang anak. Pada awalnya, kehidupan beliau sekeluarga amat sederhana. Tetapi beliau dan isterinya berikhtiar dan berusaha tanpa putus asa untuk memberi ilmu kpd anak2nya. Rezeki dicari secara halal. Beliau akan melakukan kerja sampingan seperti berniaga makanan untuk mendapatkan rezeki tambahan.

Alhamdulillah, anak2 beliau sekarang berupaya berada dlm kehidupan yg lebih baik berbanding dahulu. Tahniah kpd datuk saudara saya kerana tidak lupa kpd Allah dlm membesarkan anak2nya. Juga kerana memahami bhw peninggalan yg paling baik adalah ilmu kpd anak2nya.

Tiada ulasan: