Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, September 19, 2009

Tradisi Di Akhir Ramadan

Kebiasaannya, kesemua adik beradik ibu saya yg masih ada akan berkumpul di rumah nenek di Pasir Puteh jika tiada halangan. Dan bersama mereka adalah suami/isteri, anak2/menantu, cucu2. Jadi tahun ini, insyaallah, tradisi ini diteruskan.

Pada tahun lepas kami beraya di Kuala Lumpur sebab nenek saya telah menjalani pembedahan dan tidak dapat balik ke kampung untuk beraya. Maka suasan raya tahun lepas berbeza drpd kebiasaannya. Tetapi pada tahun ini, hampir kesemua ahli keluarga akan meneruskan tradisi. Dua keluarga yg telah lama tidak beraya di kampung (Mak Long dan Ayah Yan) akan turut beraya di kampung pd tahun ini. Dan kami akan turut beraya dgn dua ahli keluarga baru (cicit kpd nenek). Memang kebiasaan, ahli baru akan menjadi tumpuan.

Malam ini, insyallah kita akan berbuka dgn singge tulang lembu. Dan pd musim raya, chef utama adalah nenda saya. makcik2 menjadi assistant chef. Kami yg lain sebagai pengkritik juadah.

Tiada ulasan: