Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, September 12, 2009

Nikmat Allah

Kita mendapat pelbagai nikmat dari Allah. Tetapi kita selalunya lupa atau tidak tahu. Maka perlulah kita saling berpesan kpd sesama sendiri untuk mengingatkan nikmat yg Allah berikan kpd kita.

Semalam saya berbuka puasa di fakulti, majlis anjuran kelab staf FSR. Ramai staf yg hadir. Ada yg bawa keluarga mereka. Terima kasih kpd penganjur yg sudi menguruskan majlis. Terima kasih kpd mereka yg hadir. Majoriti staf akademik yg hadir adalah yg masih solo. Pitt bawa anaknya. YB hadir dari puncak alam. Dan hadiah untuk yg paling bergaya adalah Kekek dan Mont (dgn baju melayu mereka serta bersamping).

Maka antara nikmat di bulan ramadan adalah sewaktu berbuka. Kita tidak perlu berbuka dgn juadah yg banyak dan mahal. Cukuplah sekadar mengembalikan tenaga untuk kita berpuasa keesokan harinya.

Tiada ulasan: