Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, September 28, 2009

Puasa 6

Alhamdulillah, hari ni saya baru mula puasa 6 syawal tahun ni. Doa2kan agar dapat saya sempurnakan puasa 6 syawal.

Puasa 6 syawal lebih mencabar drpd puasa ramadan. Antara lain, berbanding dlm ramadan, tidak ramai yg mungkin sama2 puasa dlm syawal. Dan juga, jemputan2 raya. Agak2 bila saya akan raya 6? Mungkin boleh disambut bersama saudara2 atau pelajar2 saya. Dan juadah raya 6 adalah... makanan ringan cukuplah ye. So, ada sape2 yg nak join saya untuk raya 6?

Puasa selain drpd mengingatkan kita untuk bersyukur dgn nikmat Allah kpd kita, ianya juga dpt membantu dlm menjaga kesihatan kita. Dgn berpuasa kita pun mungkin dpt mengurangkan melakukan perkara2 yg salah (harap2lah).

Tiada ulasan: