Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, September 27, 2009

PhD - Pengiktirafan Akademik Tertinggi

Sebagai pensyarah, mempunyai PhD adalah tahap kelayakan akademik yg tertinggi boleh dimilikki. Ianya sebagai tanda kita adalah pakar dlm bidang kita.

Seorang makcik saya sedang buat phd dlm media massa. Seorang pakcik ditawarkan buat phd dlm pendidikan. Adik ipar saya dah siap bab 4 dlm bidang kimia. Seorang saudara masih tak siap2 phd dlm sains sukan. Seorang adik saya buat sarjana perubatan sukan. Mungkin lepas ni dia jadi bos saya di fakulti kot.

Saya masih belum selesai sarjana kedua saya. Cita2 nak ada 3 sarjana. Tapi dinasihatkan buat phd dulu. Kalau boleh, nak ada 2 phd. Bukan sebab nak jadi bos tetapi sebab seronok belajar.

Macam kata seorang pakcik saya,'bila la nak abis belajar, lepas diploma, buat bacelor, lepas tu buat profesional, lepas tu post-grad diploma, lepas tu buat master, lepas tu buat master lagi,'. Saya senyum aje sebab kenyataan yg betul.

Tiada ulasan: