Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, September 30, 2009

Ibadah Haji

Saya suka membaca catitan oleh prof Kamil dlm blognya. Dan banyak atau hampir kesemua catitannya adalah mengingatkan kita untuk berubah ke arah kebaikan.

Menunaikan ibadah haji telah banyak mengubah prof Kamil. Alhamdulillah, beliau diantara manusia yg setelah menjalani ibadah haji telah mendapat nikmat drpd Allah untuk menjadi seorang yg lebih baik. Dan beliau catitkan pengalaman beliau untuk dikongsi bagi yg sudi berkongsi dgnnya dalam bukunya Travelog Haji.

Saya menerima naskah sumbangan semasa pelancarannya pada 2 tahun lepas pada bulan puasa 2007. Saya bawa balik ke kampung semasa beraay dan membaca sehingga tamat dlm tempoh 3-4jam. Dan saya pun masih lagi bertanya,'Bilakah pula giliran saya untuk mengerjakan ibadah yg ke 5 dlm Islam ini?'

Doakan agar saya tergolong dlm mereka yg mendapat rahmat, rahman dan rahim Allah hasil drpd mengerjakan haji. Dan doakan agar saya dijauhkan drpd menjadi mereka yg masih tidak berubah ke arah kebaikan ataupun menjadi lebih buruk dan jahil setelah mengerjakan haji.

Tiada ulasan: