Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Oktober 28, 2010

Anugerah

dalam hidup ini kita berpeluang mendapat pelbagai anugerah. anugerah yg terbaik adalah lahir, hidup, mati dan hidup selama2nya sebagai umat Nabi Muhammad s.a.w, iaitu sebagi seorang islam.

kita dianugerahkan dgn kesihatan. kita dianugerahkan dgn kekayaan. kita dianugerahkan dgn kasih sayang drpd mereka yg kita sayangi. kita dianugerahkan dgn pelbagai lagi. anugerah boleh disamakan dgn rezeki.

selain drpd anugerah yg dinikmati ramai, kita juga dianugerahkan dgn pangkat. ada yg dapat pangkat tinggi. tahniah kpd seorang pakcik yg mendapat anugerah drpd sultan pahang baru2 ini. walau pun saya bayangkan bhw beliau akan dapat anugerah drpd negeri kelahirannya dulu.

saya ditanya oleh seorang drpd bos saya,'kau dah prof madya?'. dan soalan ini pernah saya terima drpd seorang pengarah kampus. saya harap soalan ini menunjukkan keyakinan mereka terhadap kebolehan dan pencapaian saya melalui usaha yg ikhlas dan jujur.

Tiada ulasan: