Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, Oktober 02, 2010

Maaf Kerana Nak Mengata

semasa saya makan malam bersama kaunselor dari melaka dan presiden peers, saya perhatikan seorang perempuan berjalan ke arah tempat kami. tetapi beliau tidak duduk bersama kami. beliau duduk di meja sebelah kami.

saya memang terkejut melihatnya. beliau memakai seluar pendek. dan teman lelaki(?) nya turut berseluar pendek. saya tak kata apa2 kpd rakan2 semeja. tapi saya perasan raut muka dan 'non-verbal cue' kawan saya menunjukkan ketidakselesaan. saya perasan pelanggan2 dan pekerja2 kedai turut perasan kehadiran perempuan tersebut. beliau bukan artis atau yg terkenal.

setelah makan, beliau dan temannya menghisap rokok. komen saya, kesian dia. pakaian tak cukup kain. makan tak kenyang, sebab itu kena hisap rokok. dan beliau ketagihan perhatian drpd orang lain utk meningkatkan keyakinan dirinya bhw beliau seorang yg sentiasa mendapat perhatian kerana dia dihormati. satu andaian ketagihan beliau adalah sebab beliau tak berilmu. alhamdulillah bukan saudara, sahabat atau pelajar saya.

Tiada ulasan: