Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Oktober 19, 2010

Sarapan Pagi Di KK

pada pagi ahad, saya bersarapan pagi setelah jam 9pagi di coffee house hotel tempat saya menginap.sehari sebelum itu saya bersarapan pada jam 6.30pagi.

sedang saya bersarapan, saya disapa. 'sorang ajeke?'. saya berpaling drpd pinggan makanan saya dan melihat tnc hep uitm yg menegur saya. terus ke mod formal, 'sorang shj dato'. beliau tanya, 'boleh aku join?'. tentulah 'sila tok' jawab saya. maklumlah, bukan tiap2 hari bahkan sehari dlm setahun pun payah nak bersarapan dgn bos seperingkat tnc.

beliau berpakaian kemas. sy dgn short 3/4 dan tshirt semalam yg dipakai ke gerai makan filipino. kami berbincang tentang sukan di uitm. tentang fakulti. saya selitkan tentang peers. tapi saya sekalisekala akan melihat jam sebab janji dgn pemandu utk ke kkia pd jam 10pagi. pd jam 9.40pagi sy maklumkan kpd pemandu utk ambil saya pd jam 10.20pagi. takkan nak tinggalkan bos sorang2.

pada jam 9.59pagi, tnc bgtau saya, 'kau nak balik kl kan. kau pergilah dulu. aku nak minum kopi pulak'. lega rasa dpt kebenaran utk beredar. dlm hati sebelum ni dok pikir ayat2 yg sesuai nakminta diri drpd bos. ayat2 yg tak menyinggungkan dia. terima kasih dato' kerana sudi bersarapan dan berkongsi imu dgn saya. antara ilmu drpd dato' dollah, 'kita mesti pandai sesuaikan diri kita dgn persekitaran utk berjaya'.

Tiada ulasan: