Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Oktober 04, 2010

Puasa 6 di bulan Syawal

alhamdulillah, tadi saya selesai puasa 6 di bulan syawal. tetapi sebelum saya, dah ramai yg telah selesai melakukan puasa 6 di bulan syawal.

seeloknya,kita mula berpuasa pada raya ke 2, iaitu 2syawal. tetapi Allah memberi kelonggaran dn kemudahan kpd kita selama sebulan dlm bulan syawal utk melakukan puasa sunat ini. sebulan berpuasa di bulan ramadan dan ditambah 6hari berpuasa dibulan syawal banyak nikmat dan rahmatnya.

saya aakan cuba berpuasa setiap isnin dan khamis. puasa bukan shj menahan lapar dan dahaga shj. banyak lagi yg perlu kita puasa. dan sebagaimana puasa di bulan ramadan, puasa di bulan2 lain memberi satu nikmat yg kita ambil mudah, iaitu ada masa yg lebih utk kita kerana tidak mengejar masa utk makan dan minum di siang hari.

selamat hari raya setelah berpuasa 6 di bulan syawal. doakanlah semoga kita dapat bertemu ramadan lagi supaya kita juga dapat bertemu syawal lagi.

Tiada ulasan: