Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Oktober 10, 2010

Sahabat dan Usia



Tadi saya ke rumah sahabat utk majlis jamuan makan. sahabat ini saya kenali sejak sekolah rendah. kami kemudian bertemu semula di sekolah menengah. alhamdulillah persahabatan kami mencecah lebih drpd 30tahun. dan telah 26tahun kami tinggalkan sekolah menengah.

di rumah beliau tadi 12orang drpd sahabat seperjuangan sekolah menengah yg hadir ke rumahnya. termasuk beliau, lebih 10% drpd bilangan kami semasa di sekolah menengah. seperti biasa, apabila i majlis yg seumpama ni dan berada dikalangan sahabat2 lama,kami akan berkumpul agak lama, lebih kurang dua jam. isteri2 jika tidak kanal sesama mereka akan merasa bosan menunggu suami2 berborak dan bercerita kisah2 lama.

bapa kpd tuan rumah adalah rakan sekelas pakcik sulong saya semasa sekolah menengah. semasa ayah saya di sekolah menengah yg sama, bapa kpd sahabat saya merupakan guru kpd ayah saya. dan apabila saya sebutkan juga nama seorang pakcik lagi, bapa kpd sahabat saya bgtau bhw beliau juga sempat menjadi guru kpd pakcik saya. alhamdulillah, bapa kpd sahabat saya masih sihat walaupun sudah berusia 75tahun.

semoga tuan rumah sekeluarga sentiasa mendapat rahmat Allah. terima kasih kerana sudi menjemput saya ke rumahnya.

Tiada ulasan: