Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Oktober 17, 2010

Demam

seperti dlm catitan terdahulu, saya maklumkan saya bangun pada 14okt dgn rasa tidak sedap badan. kemudiannya setelah ke majlis penutup, saya ke pusat kesihatan uitm. hasilnya, saya kutip sijil yg seterusnya utk saya iaitu sijil sakit.

maka saya mendapat kebenaran utk bercuti rehat kerana sakit. tetapi dlm hati dan kepala saya, saya risau. sebabnya, saya sepatutnya ke sabah pada 15okt sehingga 17okt utk sesi temuduga bakal pelajar fsr seramai lebih 60orang. jika saya tidak pergi, teruklah panel 2 diketuai pn rezian-na. 'burnt' ajelah tiket kapalterbang jika saya tidak ke sabah. dan saya mungkin kena bayar surcaj kot.

saya berdoa dan akan ubat sebagaimana arahan doktor perubatan. pada pagi 15okt, cadangan asal utk ke klia pada jam 9pagi saya tunda ke jam 9.45pagi. badan masih lagi tak sedap. suara masih lagi serak. nak bercakap pun sakit. macam mana nak buat temuduga?

setiba di kota kinabalu, saya cuba kurangkan bercakap.ianya bukan mudah bagi seorang pensyarah. tambah2 yg belajar kaunseling. dan pada malam pula saya banyak menerima panggilan drpd pelajar dan kawan2. tak bercakap, macam tak sudi. bila saya bercakap macam saya marah. maaf ya, saya demam dn sakit tekak.

Tiada ulasan: