Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Oktober 31, 2010

Ugutan

seorang kawan berkongsi pengalaman semasa beliau bertugas di satu unit.beliau menjadi ketua di unit tersebut. Tempat tersebut dipanggil sebagai satu drpd kerusi panas kerana urusan yg dikendalikan melibatkan wang.

apabila beliau mengambil alih jawatan tersebut, beliau banyak menerima cubaan dan dugaan. antara dugaannya adalah cuba disogokkan dgn wang ringgit utk memberi sesuatu kpd seseorang tanpa perlu menilai kebolehan seseorang itu. beliau menghalau manusia tersebut keluar dari biliknya.

beliau juga pernah menerima panggilan telefon berbentuk ugutan. pemanggil bagitau yg dia tahu nombor kereta kawan saya, isteri kawan saya. juga pemanggil bgtau dia tahu di mana isteri kawan saya bekerja dan di mana anak2 kawan saya bersekolah. kawan saya tidak layan. malah kawan saya juga pernah diugut jika tidak meluluskan permohonan seseorang. dan beliau pernah disantau. disiasat oleh agensi 14bintang krn surat layang.

alhamdulillah. Allah Yang Maha Berkuasa.

Tiada ulasan: