Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Oktober 18, 2010

Temuduga Bakal Pelajar FSR di UiTM Sabah

pada 16okt, sabtu dijalankan temuduga bagi calon2 terpilih utk menjadi pelajar diploma fsr bermula sesi disember 2010. saya membantu pn rezian-na. dua panel dihantar ke sabah kerana senarai calon seramai hampir 70orang.

setibanya kami di uitm sabah, di unit sukan, kami lihat calon2 sudah sedia menanti. staf unit sukan uitm sabah amat membantu dlm persiapan dan perjalanan proses temuduga. terima kasih kpd en wan roslin dan staf beliau. janganlah serik menerima kunjungan penemuduga drpd fsr di masa2 mendatang.

setelah menjalani ujian fizikal, calon2 ditemuduga. setelah jam 2ptg baru sesi tamat. hampir 60% calon yg hadir. yg tidak hadir, kami tidak tahu sebabnya. ada beberapa calon datang sejauh tawau. dan ramai yg berbelanja yg tinggi utk hadir temuduga berbanding pendapatan bulanan keluarga.

ramai yg saya sokong. ramai yg saya tak sokong. ramai calon bercita2 menjadi guru. fsr perlu memberi pendedahan kpd guru2 sekolah tentang peluang kerjaya utk graduan fsr supaya dikurangkan tanggapan bhw mempunya kelayakan akademik drpd fsr dpt menjamin menjadi seorang guru sekolah.

Tiada ulasan: