Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Oktober 29, 2010

Berjumaat di Masjid SAAS

saya sekarang kerap berjumaat di amsjid negeri selangor, masjid saas. senang utk saya ke sana drpd pejabat. dan saya terpaksa berjalan lebih sedikit drpd biasa. mungkin dgn ke masjid saas saya dpt penuhi minima 10,000 sehari.

tadi selepas saya solat jumaat, saya mencari tandas. dlm perjalan ke tandas, rupa2nya ada disediakan gerai2 menjual pelbagai barangan spt pakaian, minuman dan makanan kering di bahagian belakang dlm masjid. bagus juga ada gerai2 macam ni. dptlah saya lihat pelbagai barangan yg menarik spt buku2 dan kitab2. selain drpd itu ada gerai2 yg menjual buah2an kering spt kurma dsbnya.

selepas melawat gerai2 tadi, saya ke gerai makan dlm kawasan masjid. bagus juga adanya gerai spt ini. maka masjid tidak hanya jadi tumpuan semasa solat 5waktu shj. saya lihat ada juga pengunjung bukan islam yg menikmati juadah di gerai makan. ini menunjukkan bhw kawasan masjid adalah tempat bermasyarakat utk pelbagai kaum dan agama. dan tidak kira islam atau sebaliknya, perlulah ditutup aurat bukan di masjid aje.

Tiada ulasan: