Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Oktober 18, 2010

Makan Malam di Gerai Makanan Filipino



pada malam pertama dan kedua saya di sabah, pada hujung minggu baru2 ini, saya makan malam di gerai2 makanan dikendalikan oleh warga filipino. kali pertama ketika saya bersama peers melawat sabah pada bulan mei 2010. kejapnya 5bulan berlalu.

susunatur gerai2 pada waktu malam mengikut barangan dijual. ada yg menjual sayur2an. ada yg menjual makanan goreng. ada yg menjual minuman spt abc. dan kegemaran saya adalah yg menjual makanan laut yg dibakar.

pada malam pertama, hanya dipesan seekor ikan bakar, seekor sotong bakar dan rumpai laut. oleh kerana badan masih tidak sihat dan tekak sakit, nikmat masakan terhidang tiada. alhamdulillah, pada malam kedua, masakan laut dibakar dpt dinikmati. 2ekor udang bakar, seekor ikan kerapu, seekor ketam, menjadi habuan saya.

insyaallah, jika diberi peluang ke sabah, saya akan ke sana lagi. kos makan malam kedua termasuk minuman = rm39.00 shj.

Tiada ulasan: