Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, Oktober 02, 2010

Kaya Tetapi Dgn Harta Orang Lain

tadi saya terimapanggilan telefon. seorang saudara saya, rumahnya telah dimasuki pencuri. alhamdulillah beliau dan isteri tiada sebarang kesusahan fizikal kerana ianya kecurian, bukannya rompakan. walau bagaimana pun, kecurian akan menyebabkan gangguan emosi.

ramai drpd kita akan meninggalkan rumah pada setiap hari utk mencari rezeki. kita keluar di awal pagi dan balik apabila senja. maka ramai diantara kita meninggalkan rumah tanpa penghuni. jika jiran2 kita pun sedemikian, maka siapakah yg akan tahu jika berlaku sesuatu di rumah kita atau jiran2 kita?

di kawasan rumah saudara saya ada pengawal keselamatan. selain berada di pondok, mereka akan meronda pada masa2 tertentu. tapi pada pandangan saya, pencuri akan menggunakan peluang tidak kira masa. ada yg berlaku pencuri/perompak melakukan kesalahan mencuri/merompak semasa acara majlis keraian dan 'open house'. pastikan keselamatan harta kita. saya doakan agar keadilan akan terserlah jua.

Tiada ulasan: