Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Oktober 21, 2010

Batik dan Songket

hari ini hari khamis. bagi pegawai kerajaan diminta memakai pakaian batik ke pejabat.

dan di dsb tadi, kelihatan pelbagai corak dan rekaan batik dipamerkan mereka yg hadir ke pembentangan aknc. cantik, berwarna-warni. saya tertarik dgn warna batik uitm pahang. lembut.

semasa hendak balik ke hotel uitm, saya berborak dgn tnc hep. beliau ceritakan yg beliau suka membeli batik. beliau juga suka kpd songket. kedua2nya hasil dari kelantan dan terengganu. beliau cuma rasa berat nak kerap memakai batik yg beliau milikki kerana takut merosakkan kecantikannya.

memang ada batik dan songket yg mencecah beribu2 ringgit. sebarang pakaian yg bernilai melebihi rm100 bg saya dah mahal. dan kalau nak kerap memakainya, saya juga akan fikir berkali2. tetapi pakaian yg terbaik dan termahal adalah ilmu kita. guna dan pakailah ilmu utk kesejahteraan dunia dan akhirat.

Tiada ulasan: