Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Oktober 04, 2010

Manis Mulut

ianya berkaitan dgn cara kita berbicara. ada orang bila bercakap sangatlah manis.

tetapi hakikatnya adalah sebaliknya, iaitu berkelakuan seperti hempedu kpd kita. di depan manis tetapi di belakang berkata yg pahit terhadap kita. seboleh2nya, saya ingin bermulut manis dgn mereka yg bermulut manis dgn saya. tetapi jika saya tahu hakikat sebenarnya di belakang saya, saya tidk sudi senyum apatah lagi berbicara dgn mereka sebegini.

jika seseorang tidak suka kpd kita, bermacm2 perkara akan dilakukan kpd kita. tetapi lambat laun pecah juga tembelangnya. maka saya dimaklumkan bhw bukan saya sseorang individu ini mulut manis di hadapan dan pahit dibelakang. rupa2nya ramai lagi kawan2 yg terkena.dan antara punca utama adalah kerana tamak. tamak utk dapatkan imbuhan tambahan melalui syarahan tambahan.

semasa saya sbg kp, memang saya bertegas tidak akan membenarkan mereka yg kurang atau tiada ilmu dlm bidang mengajar bidang berkaitan. saya bertanggungjawab kpd pelajar saya. saya kp bermakna saya menjaga kualiti program saya. jika kualiti program dipertikaikan, saya akan dipertanggungjawabkan sebagai ketua. dukacita, saya tidak menyokong atau tidak akan menyokong kenaikan pangkat pengurus tikam belakang.

Tiada ulasan: