Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Oktober 04, 2010

Kursus Audit Dalaman InED

saya diarahkan pengarah saya utk menguruskan kursus audit dalaman ined. saya pula mengarahkan staf2 saya utk membantu saya memastikan kursus berjalan dgn lancar.

pengarah mengarahkan supaya kesemua staf ined hadir ke kursus audit dalaman iso. tetapi bagi setiap siri kursus, hanya 20-24peserta shj mampu mengambil bahagian krn beberapa faktor. tadi, hanya 18peserta drpd 20yg dirancang.

objektif utama kad adalah utk memastikan budaya kualiti adalah antara budaya utama di ined. sbg jabatan bertanggungjawab menguruskan program2 uitm bukan secara sepenuh masa di uitm, isu kualiti amatlah penting. mereka yg suka mencari salah dan kelemahan uitm akan cuba menggunakan isu kualiti di ined sbg alat utk memburuk2kan uitm.

jika kita sedar tanggungjawab kita utk mengubah masa hadapan anak2 bangsa, kita akan hanya mengajar atau berkongsi kursus yg kita ada ilmu. contohnya, utk mengajar kursus perakaunan, sebaik2nya kita ada sekurang2nya ijazah sarjana muda dlm perakunan. jika ada sarjana dlm perkaunan lag bagus. jika ada phd dlm perakaunan lagi cemerlang. kita akan ditanya bagaimana kita mendapat dan menggunakan rezeki kita.

Tiada ulasan: