Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, Oktober 02, 2010

Majlis Raya 1 Malaysia

tegahari tadi saya diminta oleh ayah saya utk segera pulang ke rumah dari uitm. tetamu yg berada di rumah sedang menunggu utk berjumpa dgn saya setelah sekian lama kami tidak berjumpa.

ibubapa saya menjemput kawan2 dan kenalan lama kami sekeluarga, selain jiran2 berdekatan. tidak ramai dijemput kerana rumah kecil. tetamu utama adalah sister yap (89tahun) dan aunty mary ong (antara penggerak persatuan skuasy selangor).mereka ini adalah kawan dan kenalan keluarga melebihi 40tahun. mereka kenali saya sejak saya berumur hampir 2tahun.

keluarga saya mempunyai ramai kenalan bukan melayu. semasa saya di sekolah rendah, antara kawan baik saya adalah sdr fong siew keong. ibubapa saya amat mesra dgn jiran2 melayu dan bukan melayu. dan sebentar tadi bekas jiran sebuah rumah lama kami datnag utk makan malam.

sister yap atau lebih mesra sbg mrs yap adalah seorang eurasian. aunty mary seorang cina. bee soo seorang cina. albert chong seorang cina dan isterinya eunice chong adalah eurasian. kami tiada halangan utk bersama meriakan dan meraikan sesama sendiri. perbezaan bangsa bukan alasan utk tidak saling menolong.

Tiada ulasan: