Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Februari 06, 2013

Jika Matlamat Adalah Duit..Angkuhlah Kita

jika matlamat adalah duit, maka akan ada yang cuba menghalalkan sebarang cara mendapatkan duit. walau pun proses mendapatkan duit mungkin sebenarnya salah.

jika matlamat adalah duit, ada kemungkinan hanya nampak pencapaian kebahagiaan di dunia shj. dan pencapaian di dunia menjadi kemegahan. apabila sudah megah, maka lupa kpd tugas dan tanggungjawab kpd yg maha esa, allah tuhan yang satu.

maka akan ada berbangga dgn perhiasan di dlm rumah. perabut dan perhiasan yg mahal. yg ramai drpd kita hiaskan rumah utk menunjuk sbg bukti sudah berjaya. tetapi ramai yg lupa di dlm kubur tiada perhiasan dunia tetapi yg diperlukan adalah teman dan cahaya. maka keangkuhan adalah satu kelemahan. bukannya satu kekuatan. keangkuhan adalah kemiskinan, bukannya satu kekayaan.

Tiada ulasan: