Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Februari 12, 2013

Memilih Ahli Pasukan

bukan mudah nak menentukan ahli pasukan. ahli pasukan terdiri drpd ketua dan pengikut.

siapakah yg sesuai memilih ketua satu pasukan? ketua atasan? ahli dlm pasukan sendiri? atau diri sendiri? sebab memilih ketua dan ahli pasukan berkaitan dgn keselesaan utk bekerjasama. dan matlamat bekerjasama dlm satu pasukan adalah untuk matlamat organisasi.

yg membuat pilihan ada alasan tersendiri. dan semasa membuat pilihan, kita tidak akan dapat memuaskan kesemua pihak. tetapi lebih baik keputusan memilih ahli pasukan termasuk ketua dilakukan berdasarkan pilihan majoriti untuk kebaikan majoriti dan yg penting kebaikan organisasi.

adakalanya kita perlu beri kuasa kpd ketua utk memilih ahli pasukan yg pada pandanganya akan membantunya mencapai matlamat organisasi. kerana ketua yg akan bertanggungjawab terhadapa hasil organisasi.

Tiada ulasan: