Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Februari 19, 2013

Pembantu Bos

tengahari isnin sempat dok bersama seorang pembantu bos. saya join sama untuk makan tengahari.

penat saya lihat beliau. kerana banyak ke sana dan kemari. beliau tanya adakah saya masih dibangunan sama. satu aras dibawah pejabat beliau. saya jawab dah lama saya balik ke fakulti. beliau tanya ada saya mohon untuk jawatan ditawarkan. soalan yg ditanya oleh ramai kawan2. malah ada yg berkata bhw saya ada memohon. saya senyum dan nyatakan bhw saya perlu tamatkan pengajian saya dahulu.

menjadi pembantu bos memang penat. bos bagi arahan satu ayat. tetapi masa utk menjadikan ianya realiti boleh dijadikan sebuah artikel atau blog atau buku jenaka, kisah romantik atau kisah seram. ianya berkaitan berurusan dgn pelbagai pihak untuk membantu bos menjayakan hasratnya utk organisasi.

Tiada ulasan: