Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Februari 26, 2013

Tindakan Wajar

semalam berbual dgn seorang rakan. tajuk hampir sama dgn yg dibincang dgn rakan2 lain.

tindakan wajar perlu diambil kpd mereka yg tertentu. jangan yg 'kentut' depan kita dirotan, tetapi yg 'berak' di depan kita biarkan shj. dalam dan kuat baunya kenyataan tersebut. balik2 apa yg dikehendaki ramai adalah lakukanlah tindak wajar dan adil. untuk kebaikan organisasi.

saya setuju. jangan kita manjakan mereka yg sedikit yg nak rosakkan organisasi kita. beri surat tunjuk sebab. bagi laporan kepada pihak atasan dalaman.

bagi situasi lain, laporan perlu kpd sprm, pdrm dan suruhan jaya berkaitan. jangan sebab kasihankan anjing yg tersepit, kita yg digigit. anjing terlepas, kita yg sakit. pastikan hukuman seadilnya dikenakan kepada mereka yg tak amanah, tak bertanggungjawab. tanggungjawab kita melakukan tindakan untuk kebaikan organisasi.

Tiada ulasan: