Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Februari 05, 2013

Maghrib di Surau

jika ke surau pada waktu maghrib, yg ramai kelihatan adalah mereka yg telah berpencen drpd bekerja. mungkin di tempat saya? tapi pada hari minggu, pada waktu lain ramai juga drpd kalangan pelbagai peringkat umur lain.

teringat zaman sekolah menengah. waktu maghrib kami mesti ke masjid bersebelahan dgn sekolah. memang ada yg 'kurang sihat' utk ke masjid pada waktu maghrib. pelajar tingkatan satu akan maghrib di surau di hostel mereka. itu zaman saya. zaman sekarang saya tak tahu.

solat di surau dan masjid memberi ketenangan berbeza dgn solat di tempat lain. adakah kerana apabila solat di surau dan masjid tiada terasa nak tergesa2 ke tempat lain? adakah ketenangan kerana niat dan fokus utk beribadah kpdNya yg satu?

Tiada ulasan: