Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Februari 03, 2013

Bihun Goreng dan Taman Sekebun Bunga

semalam ke gerai makan pi beli bihun goreng. dulu2 sebut meehun goreng.

gerai makan tu memang buat amsakan siam. pemili/pengusaha saya andaikan orang kelate. pekerja pun saya andaikan majoriti orang kelate atau siye. jadi pesanan dibuat dlm baso klate.

beberapa malam lepasa pi beli 2bungkus xcukup apabila dibawa balik ke rumah. semalam bawa balik 2bungkus, berlebih pula. mungkin sebab dah ada menu lain. mungkin sebab dah ada yg makan makanan lain terlebih dahulu.

makan bihun goreng ala kelate/siye mengingatkan saya kpd semasa saya berada di rumah arwah nenek di kota bharu. saya akan berada di sana semasa cuti sekolah. pada waktu petang lebihkurang jam 5 (kalau sekarang 5.30ptg), arwah nenek akan tanya saya nak makan apa utk malam. saya akan jawab sama ada bihun goreng atau nasi kuning. dan arwah nenek akan minta saudara saya tolong belikan. tahun70an, sebungkus bihun goreng kalu tak silap saya 50sen. semalam saya beli harganya rm4 sebungkus.

Tiada ulasan: