Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Februari 10, 2013

Serabut

serabut macam sabut. mcm pukat dan jala yg berpintal2 dan bercampur aduk. bahasa inggeris boleh diertikan sbg perasaan 'cluterred'.

bilik saya memang berserabut dgn barang. di rumah dan di pejabat, sama shj. tetapi apabila dh biasa, tiada serabutnya bg sy. bg orang lain, akan berasa serabut apabila berada di bilik sy. serabut dikaitkan juga dgn kandungan yg ttidak teratur dan bertaburan. menyusahkan utk mendapat apa yg diingini.

tetapi kebanyakan rumah sekarang suka kpd perhiasan. ada yg banyak. ada yg sangat banyak. dan bagi saya perhiasan di rumah yg kurang keperluan atau fungsinya membuat saya serabut. mungkin kerana di masjid atau surau, kurang barang2 perhiasan menyebabkan kita rasa tenang apabila berada di situ.

Tiada ulasan: