Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Februari 04, 2013

Tugas Hakiki

semasa mendapat tawaran utk bertugas sbg pensyarah, tidak disenaraikan tugas hakiki seorang pensyarah mengikut gred dm41. semasa saya melaporkan diri saya sbg pensyarah kontrak dm41, saya juga tidak menerima senarai tugas hakiki secara bertulis/bertaip/bercetak.

setelah mendapat tawaran sbg pensyarah dm45 dan juga melaporkan diri sbg pensyarah dm45 di uitm, sy masih belum menerima sebarang senarai tugasan hakiki secara bercetak. setelah bertahun2 menjadi pensyarah uitm dm45, saya masih belum menerima senarai bercetak tugasan hakiki saya. yg selalu dinyatakan adalah mengajar, melakukan penyelidikan & penerbitan, dan terbaharu membina jaringan dgn pihak luar.

beberapa tahun yg lalu, melalui amanah tugas pensyarah, dinyatakan bidang tugas seorang pensyarah mengikut gred. pensyarah perlu menjalankan minima 39jam dlm seminggu. ada 3bidang pilihan bagi gred 45. sy memilih kepimpinan akademik. jadi tugas hakiki sy untuk mengajar dlm seminggu hanya 8jam (syarahan 3jam). menyelia 3pelajar (penyelidikan) utk 6jam, penyelidikan sendiri dll 8jam, dan 17jam berkhidmat kpd universiti dll.

Tiada ulasan: