Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Februari 05, 2013

Semangat Berpasukan

dalam satu pasukan akan ada ketua. dan akan ada pengikut. ketua selalunya seorang yg dilantik oleh pihak atasan. ketua adalah utk memastikan kumpulan/organisasi bergerak ke arah yg lebih baik drpd semalam.

bagaimana jika ada lapisan kedua dibawah ketua yg tidak menyokong arahan ketua di lapisan pertama? tetapi lapisan seterusnya dibawah menyokong ketua. bagi saya jawabnya kenalah tukar lapisan kedua yg tak menyokong lapisan pertama. majoriti lapisan kedua menyokong lapisan pertama. dan yg penting adalah lapisan ketiga iaitu lapisan bawah yg menjadi lapisan asas menyokong ketua di lapisan atas.

semangat berpasukan adalah semangat utk melihat kejayaan organisasi berjaya sbg satu pasukan. jika tiada semangat tersebut, maka elok ajelah ke organisasi lain. terima kasih utk sumbangan selama ini (jika ada).

Tiada ulasan: