Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Februari 14, 2013

Mudahkan..Insyaallah Dipermudahkan

berdoalah 'rabbi yassir wa la tu assir, ya karim'. mohonlah drpd allah utk dipermudahkan urusan kita dan jangan disusahkan olehnya.

saya cuba mudahkan urusan pihak lain. niat baik saya dgn syarat urusan pihak lain dgn niat yg baik. baik utk diri dan baik utk masyarakat. juga baik utk alam milik allah. pepatah inggeris ada mengatakan bhw jika kita lakukan kebaikan kpd pihak lain, insyaallah kita akan dapat kebaikan juga. mungkin bukan secara langsung drpd pihak yg kita bantu. dan mungkin bukan dlm masa yg cepat.

kita diingatkan utk lakukan kpd pihak lain sbgmana kita inginkan pihak lain lakukan kpd kita. maka sebarang urusan berkaitan tugas hendaklah kita permudahkan niat pemberi tugas dan arahan spt ketua kita. dan juga mudahkan rakan sekerja menjalankan tugas mereka. insyaallah apabila tiba masanya utk kita jalankan tugas kita atau minta arahan kita dipatuhi, ianya akan dipermudahkan oleh pihak lain. kita merancang utk yg terbaik bagi yg ramai.

Tiada ulasan: