Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Februari 25, 2013

Awak Ada Apa?

jika kita ditanya soalan 'awak ada apa?', apakah perasaan anda? jika ditanya dgn nada tinggi sinis seperti memandang rendah kpd kita 'awak ni siapa?', apakah perasaan anda? apakah anda fikirkan terhadap yg bertanya? apakah tindakan yg mungkin anda nak lakukan kpd sibertanya soalan?

jika saya menjawab, maka akan dgn pelbagai jawapan. apa yg saya ada adalah rezeki drpd allah, tuhan yg satu, tuhan yg maha pemurah lagi maha pengasihani. siapa saya adalah berdasarkan takwa, bukan berdasarkan harta, pangkat, isteri-anak-keluarga serta kenalan yg diamanahkan kpd saya. mungkin juga jawapan saya adalah saya mungkin seorang yg lebih disenangi, diterima seadanya oleh kenalan tidak berdasarkan harta, pangkat dsbnya.

juga jawapan saya mungkin, apa saya ada dan siapa saya adalah ujian allah kpd saya. ianya peringatan bhw alam ini hanya milik allah. kita ini adalah hambanya. ilmu bukan berdasarkan tahap kelulusan akademik shj.

Tiada ulasan: