Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Februari 15, 2013

Apabila Kecewa

tidak semua yg diinginkan akan kita dapat. tidak semua yg dirancang akan terlaksana dgn jayanya. ianya ketentuan allah.

tetapi kita mesti berusaha. maka dlm menjalankan tugas akan perlu dilakukan program atau aktiviti utk penambahbaikan organisasi. dan kita tetap akan kecewa apabila ada yg tidak menyokong program yg mematuhi arahan ketua. tadi ada yg meluahkan kekecewaan kerana ada yg tidak menyokong rancangan utk kebaikan organisasi. sebelum ini yg diluahkan adalah drpd yg tidak ingin turut serta. dan pelbagai alasan dsbnya dinyatakan.

jadi apabila mereka yg tertentu menyatakan kekecewaan mereka terhadap mereka yg sentiasa ada alasan utk sendiri untung, saya rasa lega. sebab jika disimpan kekecewaan, ianya akan menyusahkan kita. elok diluahkan.  walau pun bukan kpd pihak yg membangkang atau sentiasa cuba sabotage arahan, luahan tersebut masih melegakan.

'pedulikan mereka' adalah luahan tadi. 'mereka suka fitnah saya' adalah satu luahan lain. allah maha mengetahui dan maha adil. mengikut lantikan saya, saya menerima arahan daripada...

Tiada ulasan: