Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Februari 17, 2013

Penilaian dan Masalah

dulu semasa itm, tak ramai nak jadi pelajar. tak ramai juga nak jadi kakitangan. tetapi apabila dah jadi uitm, maka ramai yg nak jadi warga uitm. nak jadi pelajar uitm. nak jadi kakitangan uitm.

walau bagaimana pun, bukan semua yg ingin jadi warga uitm berjaya menjadi warga uitm. yg berjaya adalah mereka yg telah melepasi kelayakan minima. ada yg dgn merit sendiri. ada dgn merit bantuan. tidak semua yg melalui merit sendiri berjaya semasa di uitm. tidak semua yg melalui merit bantuan tidak berjaya di uitm.


yg menjadi masalah adalah apabila menjadi warga uitm tetapi tidak produktif. tidak mematuhi peraturan uitm. maka mereka ini menyusahkan uitm. mereka ada yg menjadi masalah semasa jadi warga uitm. dan ada juga yg menjadi masalah kpd uitm apabila telah berada di luar uitm. seeloknya mereka ini tidak layak menjadi warga atau alumni uitm. sebab tujuan mereka pada asasnya bukan utk kebaikan uitm, sebaliknya hanya menggunakan uitm.

Tiada ulasan: