Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, Februari 16, 2013

Anugerah Bintang

bintang dilangit amat dikagumi. maka drpd dulu telah dilakukan kajian seperti pergerakan dll. nama2 bintang selalunya amat gah bunyinya. dan jika kita katakan seseorang itu adalah seorang bintang, kita mengiktirafkan bhw beliau sama ada telah banyak berjasa atau mempunyai potensi besar di masa depan.

penganugerahan bintang oleh ketua negara atau ketua negeri adalah pengiktirafan dari negara atau negeri kpd seseorang individu. dan bagi organisasi spt sekolah atau ipt, akan menganugerahkan gelaran alumni sbg tanda kejayaan akademik seorang lepasan atau graduannya. tetapi anugerah ini biasanya tidaklah datang bersama selempang dan pingat.

sekolah saya ada memberi pengiktirafan 'alumni' kpd bukan melayu sebagai tanda menghargai jasa2 mereka kpd sebuah sekolah melayu. dan penganugerahan ini dilakukan pada majlis yg tidak kurang hebatnya kerana kebiasaannya selain drpd vvip yg hadir, mereka yg menerima jasa2 alumni kehormat ini juga turut hadir. bagi kami, penganugerahan alumni kehormat atau gelaran murid tua kehormat sahajalah yg mampu diberi kpd mereka yg sangat berjasa kpd kami semasa kami melalui alam meningkat kematangan. terima kasih cikgu.

Tiada ulasan: